Pokyny pre záujemcov o predaj na 19. ročníku Štjavnyckého vjanočného jarmoku,
ktorý sa bude konať 6. – 7.12.2024.
(čas podujatia: piatok 6.12.2024 11.00 – 20.00 hod., sobota 7.12.2024 9.00 -20.00 hod.)
• Ak máte záujem o účasť na podujatí 19. ročník Štjavnyckého vjanočného jarmoku v dňoch 6. a 7. 12. 2024 po prvýkrát, zašlite fotografie a popis vašich výrobkov na e-mail: enviro@muzeumbs.sk
• Všetci predajcovia sú povinní vyplneniť a podpísať formulár „Žiadosť o ambulantný predaj ….“ A spolu sďalšími potrebnými prílohami zaslať poštou na adresu:
Slovenské banské múzeum
Kammerhofská 2, 969 01 Banská Štiavnica
• Kapacita nádvorí, a zvlášť interiérových priestorov Kammerhofu, je obmedzená, preto je výber predajcov vo výhradnej kompetencii organizátora. Nie je možné prijať každého záujemcu o predaj.
• Požiadavku na umiestnenie v interiéri zvýraznite v žiadosti, ináč vás zaradíme do predaja v exteriéri.
• Svoje požadavky na stánok, stôl, stoličku, el. prípojku či iné, napíšte, prosím, do žiadosti o predaj
• Ďalšia komunikácia bude prebiehať takmer výlučne e-mailovou formou. Dbajte preto, prosím na to, aby ste údaje v registračnom formulári vyplnili precízne a presne. Rovnako Vás prosíme o priebežnú kontrolu Vašej e-mailovej schránky, prípadne spamového koša.
• V deň podujatia je potrebné mať pripravené stanovište hodinu pred začatím podujatia (v piatok o 10.00 hod., v sobotu o 8.00 hod.). Na určenom predajnom mieste je potrebné zotrvať počas celej otváracej doby podujatia.
• Účastníci sú v deň konania povinní rešpektovať pokyny organizátorov, vrátane ich fyzického umiestnenia na jarmoku. Nerešpektovanie týchto pokynov môže viesť k vylúčeniu z podujatia. Účastník svojou prihláškou vyjadruje súhlas s týmto pravidlom. Plán s umiestnením stánkov bude k nahliadnutiu pri vstupe do nádvoria alebo u poriadkovej služby.
• Štjavnycký vjanočný jarmok sa snažíme realizovať šetrnejšie voči životnému prostrediu. Od predajcov požadujeme minimalizované používanie obalov. V prípade nutnosti je potrebné použiť obaly kompostovateľné, papierové alebo vratné.
• S autom je môžné prísť k Vášmu stanovišťu, vyložiť tovar a auto odparkovať. Parkovanie si predajca zabezpečuje sám.
• Vaše výrobky môžeme vopred ponúknuť návštevníkom prostredníctvom sociálnych sietí. Poprosíme vás zaslať aj pár fotografií na e-mail: enviro@muzeumbs.sk.
• Ak máte záujem o predaj na podujatí Vianočný komorský dvor 2024, v dňoch 13. – 14.12. a 20. – 21. 12. 2024, Vašu žiadosť postúpime pracovníkom Oblastnej organizácie cestovného ruchu v B. Štiavnici. Výber predajcov a organizácia je v ich gescii. Podujatie bude prebiehať iba v nádvoriach Kammerhofu (nie v interiéri).
Poplatky stanovené VZN Mesta B. Štiavnica a organizátorom:
• za predaj tovaru a vlastných výrobkov 5 €/deň
• za predaj rýchleho občerstvenia 10 €/deň za každý m2 skutočne zabratej plochy
• za predaj alkoholu 35 €/deň /stánok
• za prenajatie stánku (obmedzené množstvo)/stola od organizátora 5 €/deň
• za využitie elektriny 5 €/deň (1x 230 V), 5 €/ deň (1 x 380 V remeselník, okrem občerstvenia), 20 €/deň (1 x 380 V občerstvenie)
Potrebné doklady - podnikateľské subjekty (živnostníci, obchodné spoločnosti)
• „Žiadosť o ambulantný predaj ….“ jeden z nasledovných dokumentov:
a. fotokópiu dokumentu, ktorým daňový úrad podnikateľovi zaslal pridelený kód VRP a prihlasovacie údaje; alebo b. fotokópiu identifikačného balíčka zverejneného v e-kasa zóne podnikateľa, na ktorom sú uvedené identifikačné údaje podnikateľa a daňovým úradom pridelený kód ORP, ktorá je používaná na stálom predajnom (trhovom) mieste alebo na viacerých predajných (trhových) miestach; alebo
c. fotokópiu pokladničného dokladu obsahujúceho QR kód (pokladničný doklad, pokladničný doklad vyhotovený pri úhrade faktúry alebo jej časti, OFF LINE DOKLAD); alebo
d. čestné vyhlásenie žiadateľa s uvedením ustanovení osobitného predpisu (zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov), že nie je povinný na predaj výrobkov a poskytovanie služieb používať elektronickú registračnú pokladnicu alebo virtuálnu registračnú pokladnicu.
• pri predaji potravín, byliniek a pod. kópiu rozhodnutia orgánu hygieny
• pri predaji potravín stanovisko Štátnej veterinárnej a potravinovej správy (tam, kde to požaduje platná vyhláška)
Potrebné doklady - nepodnikateľské subjekty
„Žiadosť o ambulantný predaj ….“ Podľa predmetu predaja vyplňte vhodný formulár/formuláre:
• Ak predávate produkty vlastnej pestovateľskej činnosti, príloha č. 2
• Ak predávate produkty, ktoré sú vaše vlastné použité výrobky, príloha č. 3
• Ak predávate originály alebo napodobneniny diela, príloha č. 4
• Ak nepoužívate elektronickú alebo virtuálnu pokladnicu z dôvodov uvedených v príslušnom zákone, príloha č. 5
Vo zvláštnych prípadoch, spĺňajúcich nižšie uvedené podmienky aj:
doklad preukazujúci splnenie požiadaviek na predaj výrobkov a poskytovanie služieb podľa osobitných predpisov (napr. stanovisko orgánu hygieny).
Osobné údaje dotknutých osôb sa spracúvajú v súlade s NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.